چطور در پرواز کوادکوپتر مهارت پیدا کنم ؟

در این قسمت می‌خواهیم به شما آموزش اولین پرواز با کوادکوپتر را بدهیم ، (بدون اینکه صدمه‌ای به آن  بزنید) ،

باید بدانید برای هدایت کوادکوپتر به چه نکاتی‌ توجه کنید و روی چه حرکت‌هایی‌ مهارت‌های لازم روکسب کنید.

پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات جامع و داشتن آگاهی کامل قبل از خرید کوادکوپتر مقاله زیر را مطالعه بفرمایید:

راهنمای جامع خرید کوادکوپتر

۱. عملکرد رادیو کنترل را برسی‌ کنید

شروع پرواز با کوادکوپتر باید خیلی‌ به آرامی‌ انجام بگیرد. آهسته سرعت حرکت پروانه ها را افزایش دهید (حدود ۱۰%)  و بعد خیلی‌ آرام دسته‌های تغییر جهت(جوی استیک ها) را امتحان  کنید، به عنوان مثال دسته را به چپ یا راست متمایل کنید و ببینید که کوادکوپتر به همون سمت متمایل می‌شه یا نه. توجه داشته باشید که تمام این مدت کوادکوپتر روی زمین هستش و شما همزمان سرعت پروانه هارو روی ۱۰% چرخش نگاه داشتید .

۲. کوادکپتر تان را بشناسید

به کوادکوپتر‌ها مثل ماشین‌ها فکر کنید، هر مدل شتاب و حساسیت منحصر به فرد خود را دارند. خوب حالا که جهت ها را امتحان کردید و مطمئن شدید همه‌چیز کار می‌کند، در این مرحله فشار روی پروانه‌ها را افزایش دهید ( به اصطلاح مقداری گاز بدید!) تا کوادکوپتر نزدیک به ۱۰ سانتی متر از زمین بلند شود . حالا که بلند شد همان جهت ها را (چپ، راست، چرخش حول محور ی وغیره…) الان باز دوباره امتحان کنید که تیزو تندی کوادکپتر دستتان بیاد و ببینید چطوری به تغییر جهت‌ها عکس‌العمل نشان میدهد.

اگه کوادکوپتر شما پایه‌های بلند فرود بهش متصل هستش بهتر است که آن را حدود ۳۰ سانتی متر بالا ببرید تا موقع تغییر جهت به زمین گیر نکند. اگه یک وقت حس کردید که کنترل کوادکوپتر از دستتون خارج می‌شود ، خیلی‌ سریع فشار پروانه هارو کم کنید( جوی استیک سمت چپ را تا انتها به پایین فشار دهید) تا روی زمین فرود بیاید . سپس دوباره برید با دست بلند کنید و بصورت صحیح رو زمین برای اجرای مجدد بگذارید .

۳.حالا پرنده را بالاتر ببرید

بعد از مرحلهٔ ۲ که عکس العمل کوادکپتر را خوب شناختید، حالا وقت این است که یه مقدار کوادکوپتر را بالاتر ببرید، حدود ۱ متر بالای سطح زمین. وقتی‌ کوادکوپتر را به این ارتفاع برسانید، کنترلش کمی‌ راحت تر از مرحلهٔ ۲ خواهد شد ، زیرا در این ارتفاع تلاطم جریان هوا کمتر است . حالا دوباره تمرین‌های مرحلهٔ ۲ را انجام دهید .

۴. تمرین فرودگاه

در این مرحله چند نقطه را در اطرافتان به عنوان هدف مشخص کنید، و شروع کنید کوادکپتر را از یک نقطه بلند کنید و روی نقط بعدی فرود بیاورید، این کار را انقدر تکرار کنید تا دقت پرواز و فرود آوردنتان زیاد شود.

۵.جهت‌های چرخش

در این مرحله باید به تغییر جهت دادن کوادکوپتر عادت کنید. یعنی‌ اینکه درحالی که ثابت در هواست حول محور ی  از چپ به راست و برعکس بچرخوانید. خوب، کوادکوپتر را از زمین بلند کنید، یکی‌ از پروانه ها را در نظر بگیرید، حالا همنیطور که کوادکوپتر در هوا معلق هست، آن پروانه‌ای که نشان کردید را به جهت ساعت ۱۰ بچرخوانید. حالا دوباره آن را به جهت ساعت‌های دیگر بچرخوانید.  این کار را ادامه دهید تا زمانی که حس کردید آماده برای مرحلهٔ بعدی هستید.

۶. دماغهٔ کوادکپتر در پرواز (هد کوادکوپتر)

این یه اصطلاح بین خلبانهاست، منظور از دماغه در پرواز این است که دماغهٔ کوادکوپتر به سمت شما باشد. این تمرین برای این هستش که مهارتتان را برای حفظ تعادل کوادکپتر در حال پرواز بالا ببرید. این مرحله مقداری مشکل تر از مرحله‌های قبل است.

این مقاله نیز برای شما مفید است : هدلس مد چیست و آموزش استفاده از هدلس مد

وقتی‌ می خواهید برای اولین بار این تمرین را انجام بدهید ، باید دماغهٔ کوادکوپتر را با دست به سمت خودتان بچرخوانید، بعد که آماده پرواز شدید، فشار پروانه ها را با جوی استیک سمت چپ زیاد کنید تا از زمین بلند شود . توجه داشته باشید که در این حالت که دماغه بسمت شماست، جهت‌ها هم بر عکس کار می‌کنند، یعنی‌ وقتی‌ دسته رو به سمت راست متمایل کنید کوادکوپتر به سمت چپ میرود و برعکس، و اگر دسته رو به سمت عقب متمایل کنید کوادکوپتر به سمت جلو حرکت خواهد کرد و برعکس.

دراین حالت سعی‌ کنید با جهت‌ها به آرامی‌ بازی کنید تا به تغییر جهت‌ها دستتان عادت کند. باز هم یادآوری می‌کنیم ،اگه کنترل کوادکوپتر از دستتان خارج شد فشار پروانه هارو سریع پایین بیاورید که فرود بیاید و دوباره شروع کنید.

۷. تمرین فرودگاه وقتی‌ دماغه بسمت شماست

این مرحله مشکل‌ترین قسمت تمرین است . دقیقا همان کاری را باید بکنید که درمرحله ۴ میکردید ولی‌ با این فرق که دماغه کوادکوپتر بسمت شما باشد (حالتی که جهتها برعکس عمل می‌کنند).

۸ . و تمام..

خوب، عالی بود ، پرواز اول با کوادکوپتر زیاد هم پیچیده نیست، اگه مراحل بالا رو خوب یاد بگیرید، به شما می‌شود گفت یک خلبان نیمه حرفه ای.. اول این را  باید بدانید که مراحل بالا هر چقدر به سمت پایین حرکت می کنند سخت تر می‌شوند . تا جایی که امکان دارد چند روز یا چند هفته وقت شما را بگیرند . پس صبور باشید، و سعی‌ کنید در کل زمانی‌ که پرواز می‌کنید، ۵۰% روی نقاط ضعفتون تمرین کنید، و ۵۰% دیگر رو هرجوری لذت میبرید پرواز کنید که این تمرینات برای شما خسته کنند نباشند .

ابتدا چه چیزی بخریم: هلی شات ارزان یا کوادکوپتر حرفه ای و یا پهپاد دوربین دار

اگر تجربه پرواز پهپاد دوربین دار ندارید، توصیه می کنیم به جای خرید کوادکوپتر حرفه ای یک پهپاد دوربین دار یا هلی شات ارزان بخرید تا بتوانید این مهارت های پرواز پرنده را راحت تر تمرین کنید. خرید کوادکوپتر حرفه ای می تواند هزینه آموزش پرواز را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. زیرا هزینه های بالقوه تعمیر کوادکوپتر حرفه ای بیشتر از یک پهپاد دوربین دار یا هلی شات ارزان است. البته، برخی از کاربران ترجیح می دهند از همان ابتدا به کوادکوپتر حرفه ای بروند و برای تمرین یک هلی شات ارزان پرداخت نمی کنند. البته این یک تصمیم شخصی است و بسیاری از علاقه مندان به کوادکوپتر و دوربین های بدون سرنشین برای شروع به سراغ کوادکوپتر حرفه ای می روند. اگر شما هم همین تصمیم را می گیرید، توصیه می کنیم اولین پرواز خود را با احتیاط بیشتری و در یک محیط باز انجام دهید تا خطر آسیب رساندن به دستگاه خود را کاهش دهید

به این پست امتیاز دهید

10 دیدگاه برای “چطور در پرواز کوادکوپتر مهارت پیدا کنم ؟

  1. آرین گفته:

    سلام کواد کوپترx5hw تازه خریدم اما پس از شارژ کامل،بیشتر از ۳دقیقه کار نمی کنه و شارژش تمام میشه .علت چیه .از نمایندگی تقاضای باتری رایگان دارم

    • esmaeil noormohammadi گفته:

      سلام و عرض ادب
      طی تماسی که با واحد پشتیبانی گرفتید اعلام شد که ، شما خریدتون رو از فروشگاههای غیر معتبر انجام دادید .
      این گونه فروشگاهها ، باتری دستگاه رو با نوع نامرغوب اون عوض می کنند .
      و یا اینکه به قدری فروششون کمه که چندین سال دستگاه توی ویترینشون میمونه و تاریخ باتری سپری میشه .
      در هر صورت امکان خرید باتری یدکی فابریکی از سایت برای شما فعاله .
      موفق و پیروز باشید

  2. آرین گفته:

    سلام
    یک دستگاه کواد کوپترx5hw خرید کردیم
    اما هنگام بلند شدن نحوه استفاده از دسته را خوب یاد نگرفتیم.لطف کنید با استفاده از ویدئو هنگام پرواز دسته و دکمه مشخص باشد .تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *