کوادکوپتر تلو (محصول مشترک کمپانی DJI و Ryze )

کوادکوپتر تلو

در این هفته ما با کوادکوپتر جدید Tello آشنا شدیم و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، این پرنده یک محصول بی‌نظیر است. این کوادکوپتر ما را به قدری تحت تاثیر قرار داد تا تصمیم گرفتیم که نقدوبررسی مفصلی از این محصول و روشهای خرید آن در ایران را برای شما منتشر کنیم.

قبل از هر چیز باید پرسید که دقیقا کوادکوپتر Tello چیست؟

کوادکوپتر tello

یک بام‌ و چند هوا مصداقی است که می‌توانیم در خصوص نام این کوادکوپتر بیاوریم. برخی این پرنده را DJI Tello و برخی دیگر Ryze Tello می‌نامند. اما کدام درست است؟
خب بگذارید خیالتان را راحت کنیم! هر دو عنوان درست هستند.

برند Ryze تولید کننده کوادکوپتر Tello است و از طرفی برند DJI نیز در طراحی و تولید Tello با Ryze همکاری کرده است و بسیاری از تکنولوژی‌های به کار رفته در Tello متعلق به DJI است.ما هم ترجیح می‌دهیم مانند بسیاری از مردم این کوادکوپتر را DJI Tello بنامیم و در ادامه نیز از همین عنوان استفاده نماییم.

گریزی کوتاه

اگر بخواهیم DJI Tello را در یک نگاه کلی برانداز کنیم! باید گفت که پرنده‌ای فوق‌العاده کاربردی را با طراحی کم‌نظیر در مقابل خودمان داریم.

دوربین راضی کننده، مدت زمان پرواز عالی، محدوده پرواز نسبتا خوب و قیمت بصرفه از جمله ویژگی‌هایی هستند که در این کوادکوپتر دیده می‌شوند.

DJI Tello یک کوادکوپتر حرفه‌ای است که برای تمام خلبانان به ویژه خلبانان مبتدی طراحی شده است. رابط کاربری ساده و عملکرد فوق‌العاده حرفه‌ای این کوادکوپتر ضامن چنین اداعایی می‌شوند.

جالب است بدانید که از این پرنده هم در فضای باز و هم در فضای بسته می‌توانید استفاده کنید.

اپلیکیشن Tello را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. این اپلیکیشن یک گزینه کم‌نظیر برای مدیریت پرواز در بین کوادکوپترها بشمار می‌آید.

کوادکوپتر DJI Tello برای چه کسانی مناسب است؟

در یک کلام : برای همه !

طراحی مقاوم و سبک در کنار رابط کاربری ساده و روان از ویژگی‌های خاصی هستند که باعث شدند این پرنده برای اکثر افراد اعم از کودکان، نوجوانان، بازنشستگان، خلبانان مبتدی و… گزینه مناسبی باشد. گفتنی است که در طراحی این کوادکوپتر سیستم‌های ایمنی و کمکی مناسبی برای پرواز تعبیه شده است تا نه‌تنها پروازی ساده‌تر را تداعی کنند بلکه ایمنی را نیز تضمین نمایند.

چه چیزی در جعبه کوادکوپتر Tello منتظر ماست؟

  1. یک دستگاه کوادکوپتر نازنین تلو
  2. چهار عدد ملخ یدکی
  3. ابزار حذف و نصب ملخ ها
  4. باتری
  5. دفترچه راهنما

مشخصات و ویژگی‌های DJI Tello

مشخصات کوادکوپتر تلو

مشخصات:

  • زمان پرواز: ۱۳ دقیقه
  • دوربین: ۷۲۰P (فیلمبرداری) ۵ مگاپیکسل (عکس)
  • محدوده پرواز: ۱۰۰ متر (قابل افزایش تا ۳۰۰ متر)
  • ابعاد: ۹۸ x 92.5 x 41mm
  • حداکثر سرعت: ۸ متر بر ثانیه
  • حداکثر ارتفاع پرواز: ۱۰ متر (قابلیت افزایش از طریق نرم افزار ( Unlimited Tello )
  • باتری: ۱.۱ Ah/3.8V

امکانات هوشمند :

امکانات کوادکوپتر تلو

  • حالت پرواز چندگانه
  • پرواز و فرود خودکار
  • فرود بر روی دست
  • پرواز ۸D (پشتک به ۸ جهت)
  • تثبیت کننده تصویر الکترونیکی (لرزه گیر)
  • سنسور ویژن پوزیشن برای حفط ارتفاع خودکار
  • سیستم حفاظت از باتری

راه اندازی:

شارژ کردن

برای راه اندازی DJI Tello کافی است باتری را درون آن قرار دهید. برای این کار باتری را در پشت کوادکوپتر تعبیه نمایید. توصیه می‌کنیم قبل از جایگذاری باتری مطمئن شوید که کوادکوپتر خاموش است! سپس از طریق کابل میکرو USB کوادکوپتر را شارژ نمایید. زمانی که کوادکوپتر را به منبع شارژ وصل کنید یک چراغ LED کنار دوربین به صورت چشمک زن  روشن می‌شود. زمانی که چراغ به حالت ثابت در آمد، بدانید که پرنده به طور کامل شارژ شده است.

اتصال به گوشی هوشمند

نرم افزار کوادکوپتر تلو

پس از نصب اپلیکیشن Tello زمانی که برای اولین بار آن را اجرا می‌کنید، برنامه با مجموعه‌ای از دستوالعمل‌ها برای اتصال پرنده به گوشی هوشمند به شما خوش‌آمد می‌گوید. در صورتی که قبلا تجربه متصل کردن کوادکوپتر به گوشی هوشمند را ندارید، کافی است از مراحل زیر پیروی کنید:

  1. کوادکوپتر را روشن کنید
  2. به لیست دستگاه‌های روشن Wifi در گوشی هوشمندتان بروید و به Tello متصل شوید.
  3. به همین راحتی گوشی و کوادکوپتر متصل می‌شوند. زمان اتصال LED کوادکوپتر روشن شده و روی گوشی نیز علامت کوادکوپتر فعال می‌شود.

نقد و بررسی کوادکوپتر DJI Tello

طراحی

Tello به عنوان یک کوادکوپتر اسپرت و ورزشی طراحی بسیار براق و خیره کننده‌ای دارد که بیشتر ما را به یاد کوادکوپتر DJI Spark می‌اندازد.

DJI Tello ابعادی معادل ۹۸ × ۹۲.۵ × ۴۱ میلیمتر دارد. گفتنی است که این محصول در مجموع با پروانه‌ها و باتری‌ ۸۰ گرم وزن دارد!
به هر حال طراحی این کوادکوپتر برای خلبانان مبتدی و کسانی که تجربه زیادی در پرواز ندارند بسیار مناسب است. هر چند که ما این کوادکوپتر و تجربه پرواز با آن را به خلبانان حرفه‌ای نیز پیشنهاد می‌کنیم.

قابلیت استفاده:

چگونگی پرواز!

کوادکوپترها تجربه مدیریت پرواز با یک صفحه لمسی را داشته‌اند! این به آن دلیل است که برخی کمپانی‌ها از این تکنولوژی بهره می‌گیرند اما برخی دیگر به دلیل دشواری کار از آن صرف نظر می‌کنند.

صمیمانه باید به شما بگوییم که DJI Tello یکی از ساده‌ترین کوادکوپترهایی است که از این تکنولوژی استفاده کرده و ما تجربه استفاده از آن را داشته‌ایم. تنظیم فوق‌العاده آسان و کنترل روان و بی دردسر این تجربه مهیج را بیشتر کرده‌اند.

از دیگر پوئن‌های مثبت این کوادکوپتر می‌توان به قابلیت‌هایی اشاره کرد که پروازی ساده و ایمن را برای شما در آسمان محقق می‌کنند. شاید اگر بگوییم که این کوادکوپتر حتی زمانی که شما حواستان نیست هم حواسش به کنترل و ایمنی می‌باشد، بیشتر به وجود بیایید.

DJI Tello واقعا فوق‌العاده است چرا که به راحتی می‌توانید هم در فضای بسته و هم در فضای باز از این کوادکوپتر استفاده نمایید. البته توصیه می‌کنیم که برای پرواز خارج از محیط بسته روزهای بادی را انتخاب نکنید. چرا که وزن سبک این پرنده توان مقابله با باد خیلی شدید را ندارد ولی در مقابل باد نسبتا زیاد در کنار دریای خزر از آزمایش ما سربلند بیرون آمد .

قابلیت‌های باورنکردنی برای چنین کوادکوپتر ارزان قیمتی!

DJI Tello به عنوان یک کوادکوپتر ارزان قیمت، واقعا قابلیت‌های زیادی دارد. این ویژگی‌ها در قبل، بعد و حتی در حین پرواز کمک شایانی به خلبانان می‌کنند.

در ادامه گریزی به ویژگی‌های این کوادکوپتر خواهیم زد:

  1. Throw & Go : کافی است کوادکوپتر را به سمت آسمان پرتاب کنید و پس از پرتاب کردن روشن خواهد شد ! حتی در چنین حالتی پرنده به سرعت تعادل خودش را بدست می‌آورد .
  2. پرواز ۸D: شما از طریق اپلیکیشن این کوادکوپتر می‌توانید در ۸ جهت به آن دستور پشتک زدن دهید تا کوادکوپتر مطابق دستور شما عمل نماید.
  3. گرفتن شات ۳۶۰ درجه: از طریق این فرمان ، کوادکوپتر دور خودش ۳۶۰ درجه میچرخد و چیزی شبیه به پانوراما فیلمبرداری می کند .
  4. Bounce Mode: کوادکوپتر در ارتفاع ۰.۵ و ۱.۲ متری بالا و پایین می رود .

VPS؛ سیستم موقعیت یابی ویژن پوزیشن

اگر نگاهی دقیق به قسمت زیر کوادکوپتر DJI Tello داشته باشید، چند حسگر در آن قسمت مشاهده خواهید کرد. این حسگر به شناسایی سطح زیر کوادکوپتر کمک می‌کنند تا کوادکوپتر در موقعیت خودش شناور باقی بماند، این به آن معنی است که حتی اگر حواس شما پرت شود و کنترل کوادکوپتر را از دست دهید، Tello به خودی خود موقعیت خودش را حفظ می‌کند.

دوربین

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، DJI Tello کوادکوپتر بسیار خوبی برای تصویربرداری است ! هر چند که یک دوربین دیجیتال با کیفیت در این کوادکوپتر تعبیه نشده است، اما طراحان آن را به تثبیت کننده تصویر مجهز کرده‌اند. این تثبیت کننده عملکرد عالی دارد و کیفیتی بی نظیر را به شما می دهد .

نمونه فیلم گرفته شده توسط کوادکوپتر تلو

هر چند که کیفیت تصویر برداری و فیلمبرداری این کوادکوپتر روی کاغذ مناسب است! اما در میدان رقابت DJI Tello از رقبا خودش در حوزه تصویربرداری یک سر و گردن بالاتر است.

برد پرواز

ما به شدت تحت تاثیر مدت زمان ۱۳ دقیقه‌ای پرواز این کوادکوپتر قرار گرفته‌ایم! اگر شما نیز بدانید که این کوادکوپتر فوق‌العاده ارزان قیمت تنها ۳ دقیقه از کوادکوپترهایی با ارزش سه برابری این محصول کمتر پرواز می‌کند، حیرت خواهید کرد.
محدوده پرواز این کوادکوپتر به دلیل استفاده از Wifi در اتصال به گوشی هوشمند کمی محدود شده است. DJI Tello تنها ۱۰۰ متر برد دارد که التبه نسبتا مقدار قابل قبولی است.

نکته بسیار مهم در قابلیت افزایش برد این کوادکوپتر با Wifi Extener مارک شیائومی و قیمت ۴۵ هزار تومانی تا ۴۰۰ متر می باشد که ما را شگفت زده کرد .

جمع بندی:

بدون شک DJI Tello بهترین کوادکوپتر موجود در رنج قیمتی ۱.۵ میلیون تومان است. زمان پرواز فوق‌العاده، پرواز در محیط‌های باز و بسته، وجود لوازم جانبی کامل و… از جمله ویژگی‌های این کوادکوپتر می‌باشند که ارزش خرید بالایی برای آن تداعی کرده‌اند.
گفتنی است که بدون توجه به سطح مهارت، DJI Tello برای هر کسی مناسب است. فرقی نمی‌کند که شما یک خلبان حرفه‌ای هستید یا یک کودک و یا یک بازنشسته مبتدی، این کوادکوپتر رابط کاربری بی‌دردسری را برای شما مهیا کرده است.
پرواز خوبی داشته باشید…

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *