از اینکه از فروشگاه ایران سایما کوادکوپتر خریدید ، بسیار خرسندیم  .

مقاله زیر جهت آشنایی شما با فرایند راه اندازی اولیه و پرواز با کوادکوپتر های سایما می باشد . خواهشمنیدم قبل از رسیدن بسته خریداری شده ، حتما این مقاله را مطالعه نمایید .

هنگامی که کوادکوپتر میخریم، راه اندازی صحیح آن بسیار مهم می باشد، زیرا اگر به درستی مراحل راه اندازی را طی نکنیم ممکن است به دستگاه آسیب وارد کنیم، در این مقاله قصد داریم تا نکات مهم در رابطه با راه اندازی کوادکوپتر یا هلی شات را بررسی نماییم.

کواد کوپتر های فول پک (به عنوان مثال : کلیه محصولات عرضه شده در فروشگاه ایران سایما)

این کواد کوپتر ها به صورت کامل ارائه می شوند، دستگاه هایی هستند که شرکت سازنده آنها را به صورت کامل همره با رادیو کنترل و قطعاتی مثل باتری، آچار، ملخ یدک ارائه مینماید در اکثر اوقات خریدار، بعد از تهیه دستگاه بسیار شوق و دوق دارد و سریعتر میخواهد پرنده را به پرواز در بیاورد، بدون آنکه توجهی به سوکتها و طریق نصب صحیح گاردها داشته باشد.

توجه فرمایید وقتی دستگاه خود را تحویل میگیرید ابتدا باید گارد محافظ آن را (در صورت وجود) نصب نمایید و سپس باتری دستگاه را توسط شارژر ارائه شده به صورت کامل شارژ فرمایید، زیرا در صورتی که باتری به صورت کامل شارژ نباشد ممکن است در کارایی دستگاه اختلال ایجاد نماید.

استفاده از باتریهای نو برای ریموت کنترل کوادکوپتر دوربین دار

رادیوکنترل کوادکوپتر سایما

استفاده از باتریهای نو و آکبند همیشه توصیه شده است، رادیوکنترل های  کوادکوپتر های سایما ، ۴ باتری قلمی مصرف میکند که توصیه می گردد برای اینکه بهترین نتیجه حاصل شود از باتریهای نو و آکبند استفاده فرمایید.

کواد کوپتر های دوربین دار و کواد کوپترهای بدون دوربین

با توجه به نوع هلی شات که خریداری کرده اید، از نوع دوربین دار یا بدون دوربین باید به نصب دوربین آن توجه فرمایید . و طبق دفترچه راهنما سوکتها ر ابه درستی جا بزنید، زیرا در صورتی که سوکتها به صورت نادرست جا زده نشوند ، احتمال خرابی در آنها وجود خواهد داشت .

نحوه اتصال رادیوکنترل با کوادکوپتر

وقتی که از شارژ کامل باتری اطمینان حاصل کردید و باتریهای ریموت کنترل را نیز متصل نمودید ، پرنده را در یک سطح صاف قرار دهید، اینکار برای این است که جایروها به درستی عمل نموده و عملیات کالیبره دستگاه به درستی انجام گردد، سپس باتری پهباد کنترلی را متصل کرده و آن را روشن نمایید .

به محض متصل شدن باتری چراغ های دستگاه روشن می گردد (سرعت چشمک زدن چراغها بالاست) و آماده گرفتن فرمان از سمت رادیو کنترل می باشد، بعد از روشن کردن کواد کوپتر، رادیو کنترل را روشن نمایید (در این هنگام چراغهای روی کوادکوپتر با سرعت کمتری چشمک خواهند زد).

در کوادکوپترهای سایما برای کانکت شدن رادیو و پرنده ، می بایست دسته سمت چپ (دسته تراتل یا گاز) را یکبار به سمت بالا فشار دهید و بلافاصله آن را به سمت پایین فشار دهید تا عملیات کانکت شدن دستگاه به درستی انجام پذیرد و چراغ های کوادکوپتر ثابت شوند .

بعد از اینکه هلی شات و رادیو کنترل به هم متصل شدند ، می توانید توسط دسته سمت چپ دستگاه را به پرواز در بیاورید، توجه داشته باشید دسته تراتل یا همان گاز میزان قدرت موتورها را تعیین میکند پس اگر برای اولین بار با این نوع پرنده ها کار میکنید باید بسیار مراقب باشید و سعی کنید دستگه گاز را به آرامی افزاییش دهید تا هاور شدن کواد کوپتر را مشاهده نمایید.

کنترل فرامین در کواد کوپتر

کنترل فرامین در کواد کوپتر های سایما  بسیار آسان می باشد ولی به تمرین نیاز دارد.

کنترل کوادکوپتر به راحتی انجام میگیرد، اهرم سمت راست برای تغییر مسیر و جهت دستگاه به کار می رود، ترتیب فرمان دادن به پرنده در صورتی که پشت دستگاه به شما باشد دقیقا همانند اهرم می باشد، یعنی اگر پشت دستگاه روبروی شما باشد با کشیدن اهرم به سمت راست پرنده به سمت راست هدایت شده و با کشیدن اهرم به سمت عقب دستگاه به سمت عقب حرکت میکند.

در صورتی که کوادکوپتر به صورت معکوس در مقابل شما قرارر داشته باشد، فرامین نیز برعکس خواهند شد. با کمی تمرین و ممارست و همچنین عجله نکردن میتوانید به بهترین حالت و بهترین خلبان مولتی روتور تبدیل شوید و از پرواز دادن این وسیله مفرح لذت ببرید.

مشکلات احتمالی

در مواقعی نادر ممکن است دستگاه شما به درستی کار نکند، در این موارد باید به صورت صحیح و از اول مراحل را طی کنید و تا ایراد خود به خود برطرف گردد، توجه داشته باشید که کلیه دستگاه های فروشگاه ایران سایما  به صورت تست شده و کاملا سالم تحویل مشتری می گردد.

همچنین می توانید مقاله مهارت پرواز با کواد کوپتر ها را در مطالعه نمایید .

 

ویدیو های آموزشی کنترل حرفه ای کوادکوپتر را نیز در ذیل می توانید ببینید :

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوال می توانید در پایین همین برگه و در بخش نظرات سوال خود را مطرح نمایید . حداکثر تا ۳ ساعت پاسخ داده خواهد شد .

کدام گزینه برای شما بهتر است: خرید کوادکوپتر یا هلی شات؟

یکی از بزرگترین چالش های علاقه مندان به خرید کوادکوپتر و هلی شات، انتخاب سخت افزار مناسب است. اما تفاوت این دو گزینه چیست و کدام یک می تواند مناسب تر باشد؟

خرید کوادکوپتر: کوادکوپترها کاربردهای گسترده ای دارند. چه صرفاً علاقه مند به استفاده از کوادکوپتر برای سرگرمی باشید و چه قصد عکاسی حرفه ای داشته باشید، خرید کوادکوپتر در صورت انتخاب دقیق می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

خرید هلی شات: هلی شات ها کوادکوپترهای حرفه ای تری هستند و برای اهداف عکاسی حرفه ای استفاده می شوند. کسانی که به دنبال ساخت اسباب بازی های تبلیغاتی و سایر کاربردهای حرفه ای هستند، برای خرید شات هلیکوپتر به اطلاعات بالایی در مورد توانایی های مختلف این پرندگان نیاز دارند. لازم به ذکر است که در ایران اصطلاحات کوادکوپتر و هلی شات به یک معنا به کار می روند و این پیشوند نمی تواند نشانه ای از مدل کوادکوپتر بالاتر یا پایین تر باشد. چه قصد خرید کوادکوپتر آماتوری داشته باشید و چه به دنبال خرید یک هلیکوپتر حرفه ای هستید، مجموعه سایما ایران می تواند با ارائه مشاوره رایگان به شما کمک کند تا خریدی رضایت بخش و متناسب با نیاز خود داشته باشید

۴.۵/۵ - (۳۲ امتیاز)

110 دیدگاه برای “آموزش راه اندازی و پرواز با کوادکوپتر های سایما

  1. امیررضا نورمرادی گفته:

    سلام من یه پهپاد سایما x5sw دارم ولی هرکار می کنم دوربینش به گوشی وصل نمیشه تازه از روی خود کارتون هم برنامه را اسکن و نصب کردم دلیلش رو بگید؟؟

    • پشتیبان سایت گفته:

      سلام وقت بخیر
      نرم افزار این هلیشات رو از طریق QR cod دفترچه دانلود کنید. در مرحله بعد کوادکوپتر رو روشن کنید و در تنظیمات وای فای گوشی اسم دستگاه رو انتخاب کرده و متصل شوید. بعد از باز کردن مجدد نرم افزتر تصویر رو میتونید روی گوشی داشته باشین. در صورت مشکل از طریق واتساپ با واحد پشتیبانی تماس بگیرید.

  2. نامين گفته:

    سلام من یک کواد کوپتر سایما x8Cدارم یدونه از ملخ هاش نمیچرخه ولی وقتى سرعتش رو زیاد میکنم اروم تر از اون سه تا ملخ میچرخه

  3. Amir گفته:

    سلام خسته نباشید
    من تازه یه x23w خریدم ولی اصلا نمیدونم چطوری دوربین اون رو راه اندازی کنم
    و اصلا نمیدونم چطور میشه با اپلیکیشن
    +SYMA GO کار کنم
    ممنون میشم کمی برای من توضیح دهید

  4. سینا فخرانی گفته:

    سلام من یدونه کواد کوپتر سایما‌ X5 دارم. پرنده اصلا رادیو کنترلشو نمیخونه؛اول که روشن میکنی چراغاش تند تند روشن خاموش میشه بعد تا ۱۰ تا ۱۵ ثانیه خاموشه، بعد دوباره تا چند ثانیه چشمک سریع میزنه دوباره خاموش میشه. بعد که کنترلو روشن میکنی و دکمه گازو تا اخر فشار میدی بر میگردونی هیچ اتفاقی برای کواد کوپتر نمی‌افته. اگه میشه کمک کنید.

  5. Kasra گفته:

    سلام من مدل X5HWدارم تازه خریدم بعد از این که می شینه دیگه بلند نمیشه باید یه بار خاموش روشن کنم تا درست بشه میشه بگید چجوری باید درست کنم

    • امیرعلی گفته:

      سلام میتونی بری دفترچه راهنما پشتش یک کد QR اونو اسکن کنی برنامه سایما گو رو نصب کنی بعد که نصب کردی میری تو بخش وای فای گوشی به وای فایی که ازاده معمولاً اسمش fvb همچین چیزیه به اون وصل شی بری تو برنامه سایما go بعد دوربین برات وصله داش گلم

  6. حسام گفته:

    من یه x25pro گرفتم . هات اسپات نمیشه که بتونم به موبایل وصل کنم . کار خاصی باید انجام بدم که وای فای موبایل دستگاه رو ببینه؟ من این دستگاه رو دست دوم گرفتم .

  7. امید گفته:

    سلام,من یه پهباد مدل x5c دارم, روشن که میکنم وقتی دکمه کنترل رو میزنم با پهباد ست نمیشه که پرواز کنه, اولش چراغها تند تند چشمک میزنه ولی وقتی دکمه کنترل رو میزنم فقط چشمک زدن چراغها ارومتر میشه و ثابت نمیشه,یه راهنمایی میکنید?

  8. علی غیرتمند گفته:

    با سلام و خسته نباشید
    من یه کوادکوپتر ایکس ۸ سی دارم سیستم بازگشت بخانه وتیکافو لندینگ و جی پی اس نداره آیا میشه برد جی پی اس ایکس ۸ پرو رو به این مدل اضافه کنیم تا مثل ایکس ۸ پرو بشه ؟

    • پشتیبان سایت گفته:

      سلام
      خیر متاسفانه
      در این صورت باید حتی رادیوکنترل رو هم تعویض کنید که اصلا صرفه اقتصادی نداره

  9. سینا گفته:

    سلام من کوادکوپتر سایما مدل تارنتولا مدل x-1505 گرفتم و نمیدوم چجوری خودکوادکوپتر شارژ کنم یه راهنمایی میکنین

  10. فرنود گفته:

    سلام.وقت بخیر. آیا باطری کوادکوپتر مدل x5 رو میشه با شارژر موبایل شارژ کرد؟
    و برای شارژ اولیه چند ساعت باید بذارم شارژ بشه؟

  11. شهروند گفته:

    سلام
    هرکاری میکنم گوشیم وای فای هلی شات رو پیدا نمی کنه با گوشی های دیگه هم تست کردم نشد چراغ های دوربین هم روشن هستش اما وای فای رو پیدا نمی کنه

  12. ALI گفته:

    من کواد کوپتر syma x15دارم وقتی پروازش میدم قابلیت تثبیت ارتفاع ش درست کار نمیکنه همه اش میاد پایین چیکار کنم درست بشه آیا اینم یه چیزی مثل تریم داره؟؟؟؟
    لطفاکمکم کنید
    با تشکر از فروشگاه ایران سایما

  13. علی حمیدی گفته:

    سلام من یک دستگاه x5uc خریدم وقتی ۵ دقیقه پرواز کرد بعد همش به یک سمت کشیده میشه صداشم عوض شده ارومم که رو زمین پروازش میدم بازم به یه سمت میخواد بره مشکلش چیه؟

  14. محمد امین گفته:

    سلام اقا من یک فلایت کنترل از کوادکوپتر سایما x13 دارم بعد دارم یک کوادکوپتر میسازم بعد چهار تاموتور رو وصل کردم ولی نمیدونم چراغ های به کدام قسمت فلایت کنترل وصل میشه میخوام با سیم لحیمش کنم ولی تو روز اول که روی پهباد بود و به سیمی لحیم نشده بود من الان اگر بخوام سیم چراغ های که خودم ساختم به فلایت کنرل وصل کنم باید به کدوم قسمت لحیمش کنم هم چراغ های جلو
    و هم چراغ های عقب

    • محمد گفته:

      به نظر من اول سیم چراغها رو جایی که چراغ ها لحیم شدن لحیم کن بعد لحیم چراغ هایی که خراب شده رو جدا کن

  15. محمدرضا گفته:

    سلام خسته نباشید من کوادکوپتر مدل x5hw دارم ولی وقتی کلید بالارو میگیرم یه کم بلند میشه ولی کج میره وقتی کلیدو ول میکنم تو هوانمیمونه میاد رو زمین چیکار باید بکنم راهنمایی کنید

  16. سید گفته:

    سلام .من کواد کوپتر سایما مدل x5uc دارم ولی هر کاری میکنم به دوربین وصل نمیشه.برنامه روی موبایلم دارم syma go ولی اصلا ارمی از کواد نیست داخل موبایلم.یعنی نام و نشانی از کواد داخل سرچ وای فای گوشی من نیست …لطفا راهنمایی کنید منو

  17. عسل گفته:

    سلام نحوه ی استفاده حالت خودکاردرارتفاع را توضیح بدید ک با کدام کلید کنترل حالت ارتفاع خودکار انجام میشه

  18. پویان گفته:

    با سلام خسته نباشید
    ببخشید من مدل x12s رو دارم و تا به الان هیچ مشکلی باهاش نداشتم ولی به طور ناگهانی دیگه از رو زمین بلند نمیشه. ملخ هاش سالمن و رادیو کنترل ایرادی نداره در ضمن ریست فکتوری هم کردم اما تغییری ایجاد نشد.

  19. حسین گفته:

    سلام.خسته نباشید.۲تا سوال دارم.من جدید x5hwگرفتم ولی نمیتونم باهاش کار کنم نه بلندش کنم از زمین نه چیز دیگه.
    دومش شارژ رو حتما باید با لپ تاپ انجام بدم یا با کله شارژر موبایل هم میشه

  20. بهادریان گفته:

    سلام وقت بخیر ممکنه راهنمایی کنید از کجا میتونم آموزش برخواستن X8sc را ببینم جایی پیذانکردم که چطور و با چه فرامینی میشه این هلی شات را از زمین بلند کرد . متشکرم

    • علی بحرانی گفته:

      سلام من دستگاه رو خریداری کردم اما بعد که رفتم بیرون و برگشتم دیدم هروقت که روشن میشهو به بالا میخواد بره درجا میره به سمت راست بچه ها با دکمه اش ور رفتن فکنم تنظیمات اش به هم خورده میخواستم راه خل اش رو بدونم

      با تشکر از سایت عالی تون

  21. عرشیا گفته:

    سلام.ببخشید من یه مدل کوادکوپتر مدل X8HG تهیه کردم اما تنظیماتش بهم خورده و زمانی که دستی کوادکوپتر و کنترول روشن میکنم به هیچ عنوان کنترول با دستگاه مچ نمیشه و ملخک ها به حرکت در نمیان و یا هر فرمان دیگری میدم هیچ عکس العملی روی دستگاه اعمال نمیشه لطفا راهنمایم کنید که چه کار کنم…؟ممنونم

  22. حسین گفته:

    سلام خسته نباشید من اطلاعی از هلی شات ندارم.و میخوام تهیه بکنم! سوال اولم این هست آیا دوربین رو میشه تغییر داد و از دوربین گوپرو استفاده کرد!؟ سوال بعدیم اینه قابلیت چرخش دوربین داره؟ سوال سومم هم این هست! آیا میشه یه پرواز خودکار رو برای هلی شات با جی پی اس تعیین کرد و اونو خودش انجام بده؟ مثلا تنطیم کنی از یه مکانی بلند بشه تا یه ارتفاعی بره یه مساحتی رو دور بزنه و دوربین بچرخه و برگرده به آشیانه؟

  23. اسی گفته:

    با سلام من یک کوادکوپتر x8hcخریدم هر کاری میکنم با ریموت کانکت نمیشه قبلا کانکت میشد کالیبره هم نمیشه

  24. شهرام گفته:

    با سلام و خسته نباشید.
    بنده کواد کوپتر مدل ۵uw رو دارم ولی متاسفانه هر کاری میکنم نمیتونم تو گوشیم کنترلشکنم
    به وای فایش هم کانکت میشم ولی هیچ عملی انجام نمیده و تصویر دوربین رو هم تو گوشیم ندارم.
    لطفا راهنمایی بفرمایید

  25. بهشتی گفته:

    به نام خدا
    با سلام
    خدمت عرض شود یه مدل X125دارم که گاها به هنگام شروع به کار برای خود مسیر های مختلف را انتخاب میکند . لطفا راهنمایی فرمایید . ضمنا بروشور یازده صفحه به زبان فارسی مورد نیاز می باشد . در صورت امکان ارسال فرمایید

    • پشتیبان سایت گفته:

      سلام
      احتمالا مشکل از فلایت کنترل اون هست ولی باز هم به بخش وبلاگ سایت مراجعه کنید و بر اساس آموزش عیب یابی پیش برید

  26. سعید گفته:

    با سلام
    دوتا سوال داشتم
    ۱_کوادکوپتر بنده سایما مدل x8sc میباشداز انجایی که این کواد کوپتر فاقد جی پی اس هست به این فکر افتادم که ماژول جی پی اس رو خریداری کرده و به فلایت کنترلش اضافه کنم که قابلیت بازگشت به خانه و… را داشته باشد.ایا این کار شدنی هست؟

    ۲_چطور میتونم رادیو کنترل سایما x۵hw رو با کواد کوپتر x8sc بایند کنم؟ میخوام رادیو کنترل x5hw رو با x8sc ست کنم تا ببینم کدامیک از رادیو کنترل ها برد بیشتری ارائه میدن

  27. متین فرجی گفته:

    باسلام Q4رودارم که تازه هم خریدم ۱روزه ولی از زمین بلند نمیشه پروانه ها کامل کار میکنن همه چی خوبه شارژکافی هم داره ولی بلند نمیشه

  28. سجاد گفته:

    سلام من مدل x5uw رو دارم. حین پرواز تعادلشو کامل حفظ ( نمیکنه )و ثابت نمیشه بعد از چند ثانیه فرمان بالا برنده رو اجرا نمیکنه و قطع میشه و وقتی به زمین میشینه دگ هیچ فرمانی ر انجام نمیده باید خاموش روشن کنی تا وصل بشه

  29. amin گفته:

    سلام
    آیا دوتا کوادکوپتر ساینا x5 sx کنترلهایشان. روی یکدیگر کار میکند( نه همزمان ) یا هر دستگاه فقط میتواند با کنترل خودش که در کارتنش است مچ بشه؟ باتشکر

  30. رضا گفته:

    سلام عزیزان ۱سال و نیم پیش یک عدد کوادکوپتر x12 برای پسر ۶ ساله ام خریداری کردم و مدتی بازی کرد تا اینکه یکروز وقتی روشنش نمود یکی از موتورهایش به کندی می چرخد و گاهأ نمیچرخد اشکالش از کجا میباشد و یا اگر موتورش نیمسوز شده است از کجا باید تهیه کنم، ممنون میشوم اگر راهنمایی بفرمایید؟
    البته خودم هم مشتاق به یادگیری شده ام و بعد از یادگیری با همین x12 میخواهم اقدام به خریداری یک نوع از مدلهای حرفه ای ش کنم.
    با سپاس از لطف و عنایت شما عزیز و گرامی

  31. رضا گفته:

    سلام. من کوادکوپتر مدل q4 را خریداری کردم.بار اول روشن شد.اما الان هر کاری میکنم وانکت نمیشه لطفا راهنمای کنید. ممکنه تنظیمات بهم خورد ه باشه؟ممنون

  32. حسن گفته:

    سلام خسته نباشید ،دستگاه q303a چطوری روشن میشه، من بعد اینکه ، دستگاه با رادیو کنترل ست میشه ، اهرم گاز و به بالا میبرم ولی روشن نمیشه

  33. علیرضا گفته:

    سلام خسته نباشید من x21خریدم و هنگام پرواز دادن یه روشن کردن موتور های یکی از موتور ها روشن نمی شود و وقتی با دست نکانش میدهم روشن میشود و سرعتش کمتر از بقیه است لفا راه حل را به من بدهید ممنون

  34. سهراب گفته:

    سلام
    من یه دستگاه سیماx8hw خریدم الان بصورت صحصح با رادیو جوین میشه بعد که گاز میدم بلند میشه و تا سه چهار ثانیه فرمون میگیره بعد میوفته زمین با چراغ چشمک زن . ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

    • پشتیبان سایت گفته:

      بستگی به مدل دستگاهتون داره
      میتونه از چرخ دنده یا موتور باشه
      لطفا در ساعات اداری با دفتر ایران سایما تماس بگیرید

  35. آرین گفته:

    سلام
    یک دستگاه کواد کوپتر سیما۵xhw خرید کردم بعد از چند روز کار کردن با دستگاه دسته سمت راست؛عمل راست چپ و جلو عقب را انجام میداد ودسته چپ عمل بالا و پایین و چرخ .
    اما الان عمل دو دسته خود به خود عوض شدند.ممنون میشم اگر راهنمایی کنید .

  36. علی گفته:

    سلام
    خسته نباشید. ما در حال ساخت یک نمونه وسیله پروازی ترکیبی هستیم و سعی داریم از قطعات کواد syma استفاده کنیم.
    برای شروع از قطعات یدکی syma x5 مثل موتور و ملخ و باتری استفاده کردیم.
    بخش درایو را به وسیله اردوینو و درایوهای مثل l298 استفاده کردیم..
    اما متاسفانه محدودیت جریان ایجاد شده است. همچنین وزن سازه ما ۳۰۰ گرم نهایت باشه..ما موتورها رو با باتری مستقیم راه اندازی کردیم ولی سازه بلند نشد.
    در صورتی که اطلاعات کواد نوشته بود وزنش ۹۱۰ گرم هست.
    سوال اولم این هست که چه درایوی برای موتورها استفاده می کنن?
    سوال دوم.چرا ما نمی توانیم سازه رو با موتورها بلند کنیم..?

    • esmaeil noormohammadi گفته:

      سلام
      وزن سازه شما بالاست
      وزن سنگین ترین کوادکوپتر سایما (مدل x8hg) حداکثر نیم کیلو هستش .
      باید از موتورهای سری ۸ استفاده کنید .

  37. محسن گفته:

    سلام امکانش هست باتری های این کواد کوپتر ها قوی تر بشن و زمان بیشتری بشه باهاش پرواز کرد یا اینکه اگه بخواهیم باتری اضافه تهیه کنیم آیا موجود هست؟

    • esmaeil noormohammadi گفته:

      برای مدلهای زیادی باتری یدکی موجود داریم .
      برای افزایش تایم پروازی متاسفانه راهکارهای زیادی وجود نداره و باید باتری یدک تهیه کنید .

  38. علی گفته:

    سلام منx54hcخریدم متاسفانه بعدازدورو بعدا کانکت کردن موقع بلندشدن ملخهایک دورمیچرخندوارتباط قطع میشه لطفاراهنمایی کنید

  39. فردوس گفته:

    سلام کوآدوکوپتر من متاسفانه علارقم آموزشهای شما وکالیبره کردن دستگاه در سطح صاف باز هم موقع بلند شدن به یک سمت کشیده میشه وزین میخوره. ایراد کار رو میخواهم بدونم وبرطرف بشه البته با کمک شما و اگه جایرو خراب باشه هزینه تعویض چقدر میشه.سپاس

  40. طلوعی گفته:

    سلام ضمن تشکروقدردانی ازگروه ایران سایمامن چندروزاست مدل جدیدسایمارا دریافت
    کرده ام.لطفادرصورت امکان دفترچه راهنمای فارسی مدل
    X8swرانیزارائه فرمایید.مطلب دوم اینه من درسایتsymatoysمطلبی درموردپروازبیصدا ویا پروازبا صدای کمتر خواندم که متوجه منظورشان نشدم ایا قابلیت خاصی دراین مورددراین مدل وجوددارد؟

    • esmaeil noormohammadi گفته:

      دفترچه فارسی نداره متاسفانه
      ولی توی دفترچه انگلیسی همه چیز تصویری توضیح داده شده
      راهنمای رادیوکنترل هم ، فارسی توی صفحه محصول هست .
      در ضمن پرواز بی صدا نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *