موتور کوادکوپتر

موتور ضعیف و یا آسیب‌دیده یک کوادکوپتر می‌تواند دلهره‌آورترین موضوع برای صاحب آن باشد!
ما در این آموزش به جایگزین کردن موتور در کوادکوپترها می‌پردازیم. اما دقت داشته باشید که این روند تنها برای کوادکوپترهایی جوابگو خواهد بود که از موتورهای کرولس  بهره می‌برند.

برای انجام این کار شما به ابزاری و قطعاتی نیاز خواهید داشت، البته موتور جدید نیز یکی از اصلی‌ترین نیازها در این کار است.

ابزار مورد نیاز

  • هویه
  • لحیم
  • پیچ‌گوشتی میکرو
  • پنس
  • سیم‌چین
  • چاقو قلمی

گام اول: باز کردن بدنه

قبل از شروع، توجه داشتید باشید که جهش چرخش پروانه‌ها چگونه است! (در جهت عقربه‌های ساعت و یا خلاف آن) سپس با برداشتن باتری و ملخ کوادکوپتر کار خودتان را شروع کنید. وسایل به‌کاررفته درون کوادکوپتر را معمولاً می‌توانید با دست‌بردارید ولی اگر فضای درون آن بسیار تنگ و فشرده است، گزینه مطلوب‌تر استفاده از یک وسیله سر تیز مانند پنس می‌باشد.
بعد از باتری و پروانه‌ها نوبت به پیچ‌های کوادکوپتر می‌رسد. آن‌ها به‌آرامی و طمأنینه بردارید.

گام دوم: جداکردن موتور آسیب‌دیده کوادکوپتر

در کوادکوپترهایی که چرخش پره‌هایشان همگام با چرخش ساعت است (سیم‌های قرمز و آبی استفاده) و در کوادکوپترهایی که خلاف آن می‌چرخند ( سیم‌های سیاه‌وسفید)- همان‌طور که می‌توانید در عکس زیر مشاهده کنید، موتور به بخش اصلی توسط دو سیم متصل است. به رنگ سیم‌ها توجه داشته باشید. بسته به نوع چرخش کوادکوپتر شما خلاف و یا همگام با عقربه‌های ساعت، سیم‌های اصلی در آن متفاوت خواهند بود.

با استفاده از هویه و دقت بالا، دو سیم را از بخش اصلی جدا کنید. برای این کار کافی است با استفاده از هویه کمی بخش اتصال سیم‌ها را داغ کنید. البته توجه داشته باشید که بعد با استفاده از لحیم می‌توانید همین قسمت را به کوادکوپتر بچسبانید و آن را محکم کنید.

در استفاده از هویه داغ بسیار هشیار باشید! چراکه اکثر بخش‌های کوادکوپترها از پلاستیک ساخته‌شده است و یک اتصال کوچک هویه با هر بخشی می‌توانید به‌کلی کوادکوپترشما را از کار بیندازد کند.

گام سوم: نصب موتور جدید

پس از قطع کردن سیم‌ها همه‌چیز برای جای گذاری موتور جدید فراهم است. شما می‌توانید از موتور آسیب‌دیده به‌عنوان یک مرجع استفاده کنید و طبق آن موتور جدید را جا بذارید.
با استفاده از وسایل موردنیاز مانند چاقو و یا سیم‌چین حداقل ۲میلی‌متر از قسمت عایق نوک هر سیم را از آن جدا کنید. البته این کار نیاز به مهارت صبوری دارد چراکه سیم‌ها بسیار نازک هستند و از بین بردن عایق به مقدار زیاد و یا کم مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

پس از جابه‌جایی موتورها زمان اتصال سیم‌ها فرا خواهد رسید. با استفاده از لحیم‌کاری و با توجه به موتور قبلی (از آن به‌عنوان مرجع استفاده کنید) می‌توانید به‌راحتی سیم‌ها را در جای دقیق خود وصل کنید. هر ۲ سیم قرمز و آبی باید در مکان مناسب خود قرار گیرند.

مطمئن شوید که ۲میلی‌متر از سیم بدون پوشش را به‌صورت کامل پوشانده‌اید و اتصال امن برقرار خواهد شد. اگر در این کار خلأ ایجاد شود می‌تواند به‌راحتی در طول پرواز قطع اتصال را در پیش روی داشته باشد.

گام چهارم: بررسی موتور جدید

اگر شما موتور جدید کوادکوپتر را با توجه به کد رنگ مناسبش نصب‌کرده‌اید، اکنون پروانه‌ها باید در مسیر مناسب بچرخند. اگر پروانه‌ها در مسیر خلاف بچرخند هیچ جای نگرانی نیست، برای درست کردن این وضعیت کافی است یک مبادله کوچک بین سیم‌ها ایجاد کنید. یعنی سیم آبی و قرمز را جابه‌جا متصل نمایید. رنگ سیم‌ها تنها برای راحت‌تر شدن فرایند کار متفاوت است وگرنه اتصال دقیق برای سیم قرمز و یا سیم آبی وجود ندارد. و لازم نیست به آن پایبند باشید.
درواقع چیزی که مشخص است. مبادله سیم هنگامی است که پروانه‌ها اشتباه می‌چرخند و فرقی‌ام ندارد که شما از سیم‌های آبی و قرمز استفاده می‌کنید یا سیاه‌وسفید، هنگامی‌که پروانه بد چرخید شما باید یک مبادله کوچک انجام دهید.

گام پنجم: کوادکوپتر شما دوباره راه می‌افتد

با استفاده درست از موتور جدید، شما می‌توانید به‌راحتی کوادکوپتر خود را راه بیندازید. کوادکوپترها فضای داخلی بسیار تنگ و فشرده‌ای دارند! پس در جاگذاری و ایجاد تغییرات در آن حواستان را جمع کنید. اتصال اشتباه و یا ناقص سیم‌ها می‌تواند کل کار شمارا خراب کند، بدون اینکه نتیجه مطلوبی به شما ارائه دهد.

درنهایت یک ایمن‌سازی کوچک نیاز است.اگر شما هنگام وصل کردن قطعات بدنه‌ ی کوادکوپتر به هم احساس مقاومت کردید، احتمالاً زیر آن‌یک برآمدگی وجود دارد که براثر جاگذاری بدون دقت شما ایجادشده است. اگر با این شرایط مواجه شدید کافی است دقت کنید و از تمام جاهای موجود درون کوادکوپتر نهایت استفاده را ببرید. یعنی قطعات ره به‌صورت فشرده به هم وصل نمایید.

با خرید کوادکوپتر سایما از ایران سایما و یا هر فروشگاه دیگری ، نگرانی خرابی کوادکوپتر خود نباشید ، ما با تامین قطعات و آموزش های لازم در کنار شما هستیم .

ویدیو تعویض موتور کوادکوپتر X5C سایما

پیشنهاد می کنیم قبل از باز کردن کوادکوپتر حتما این ویدیو را نیز ببینید :

۵/۵ - (۱ امتیاز)

42 دیدگاه برای “آموزش تعویض موتور کوادکوپتر

  1. Ali گفته:

    سلام من یه هواپیما ناین ایگل دارم زیاد گاز می دادم خِر و خِر می کرد جدیدا هم صدای جیغ می ده نتونستم موتورشو پیدا کنم شما می دونید چجور تعمیر می شه؟

  2. علی گفته:

    سلام
    من باتری کواد کوپترمو عوض کردم
    بعد که راهش انداختم چند ثانیه میچرخه
    بعد دیگه نمیچرخه تا مجددا روشنش کنم
    و همون اتفاق میفته
    ممنون

  3. سیدشمس الدین جزایری گفته:

    سلام موتو کوادکوپتر م سوخته بود عوضش کردم حالا کار میکنه ولی حول همون موتور نقیضی فقط شروع بچرخی میکنه و ارتفاع نمی گیره مشکلش کجاست

  4. احسان گفته:

    من کواد کوپترم خراب شده اسمشمSYRICبردم مشهد درست کنن گفتن دیگه درست نمیشه دو تا موتورش سوخته و باتریش باد کرده و گفتن چون بدنش قبلا بازش کردین تعادل نداره دیگه گفتم پیشنهادی ندارین

  5. محمد گفته:

    سلام کوادکوپترماlh-h010دارم.یکی از موتورهاش کند تر کار میکنه و کوادکوپتر از زمین بلند نمیشه.اگه کوادکوپتر رو باز کنم خراب میشه؟

  6. محمدرضا گفته:

    سلام کواد کوپتر syma x54hw دارم که توی علفزار گیر کرد و یکی از موتورهاش دیگه نمیچرخه و با دست هم خواستم بچرخونم به سختی میچرخه.مشکل از موتور یا ممکنه چیزی دور موتور گیر کرده باشه
    ممنون

  7. احمدرضا گفته:

    سلام.خسته نباشید من یه کواد کوپتر سایماX8sw دارم ریموت کنترولش با خود کواد مچونمیشه اگه ام بشه خود به خود کواد سرعت میگره..یا به یه سمت کشید میشه ..مشکل از کنترول یا هود کواد .مرسی؟؟!!!

  8. امیر گفته:

    سلام من یک کواد کوپتر مدل x5hw از شرکت aerocraft است دارم خود کواد کوپتر هیچ فرقی با کواد کوپتر syma x5نداره فقط ریموتش فرق داره این کواد کوپتر بعد از یک مدت یکی از موتور هاش سوخت دادم عوض کردن الان میره بالا ولی کواد کوپتر در حالت ثابت وا نمی ایسته یعنی به سمت امون موتوری که سوخته بود عوض کردم میره این مشکلش با خود دسته که دکمه برای تنظیم داره حل میشه ولی در حالت پرواز وقتی سرعت موتور را کم و زیاد میکنی یک دفعه سرعت دو موتور به صورت ضرب دری کم میشه و پایین میاد و بعد دوباره بالا میره اون دو موتور یکی از اون همونی که سوخته بود هست وقتی پشتک هم میزنی حالت کج راست شدن داره اشکال از چیه ایا میشه درستش کرد

  9. محمد۷۶ گفته:

    سلام خسته نباشید.
    بالا فرمودید که این کار فقط برای موتور های کرولس امکان پذیره.پس یعنی برای براش کاری نمیشه انجام داد؟

  10. پیمان گفته:

    سلام
    سوال درموردمدل x8sw :
    اگرپرنده درهرارتفاعی باشدبا زدن کلیدخلبان خودکار از ریموت کنترل
    جهت landing ،
    آیا پرنده باید به آرامی فرود آید؟
    یعنی آیاخلبان خودکارارتفاع را تشخیص میدهدکه براساس آن دورپره ها را کم کندو ارتفاع به تدریج کم شودتافرودآید؟
    لطفا راهنمایی فرمایید

  11. پیمان گفته:

    سلام
    من مدل x8swراچندی پیش خریداری واکنون مشکلی دارم لطفامرا راهنمایی فرماییدکه اشتباه من درکجاست؟یا جهت رفع مشکل چکاربایدکنم؟
    وقتی درهرارتفاعی دور۳۶۰درجه میزنم وقتی چرخش تمام میشود باسرعت میاد تا به زمین بخوره که بعضی وقتها زمین میخوردوبعضی وقتها نزدیک سطح زمین خودش راجمع میکنددرلحظه سقوط هرچه دسته چپ جوی استیک ریموت راجهت گازخوردن وارتفاع گرفتن میزنم تاثیری نداره.قبل ازشروع پروازهم هدلس مودرافعال وکالیبره راهم انجام میدهم

    • hosinhamidi7 گفته:

      با سلام من هم دچار همچین مشکلی بودم که متوجه شدم علت ان دیر رها کردن جوی استیک سمت راست هستش که کواد میخاد بلافاصله دوباره پشتک بزنع که یکدفعه سقوط میکنه
      نکته بعد اینکه حتما توی ارتفاع بالا این عمل رو انجام دهید مثلا ۱۰ متر

  12. محسن رشنو گفته:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    ما یک کوادکوپتر syma x13 داریم که کج حرکت می کرد ابتدا نگاه کردیم در قسمت چرخ دنده ها مو گیر کرده بود که با استفاده از دست و سوزن تونستیم مقداری از اون رو دربیاریم ولی در قسمت داخلی اون هنوز گیر کرده بود که اقدام به باز کردن اون کردیم و با سوزن و پنس تونستیم مو رو دربیاریم.
    خوب حالا بستیم کوادکوپتر رو ولی روشن میشد و بالا نمی رفت که بعد از کمک گرفتن از کارشناسان آنلاین شما فهمیدیم مشکل از درست نبستن پره ها هست از این جهت فهمیدیم پره های (ملخ ها) این مدل رو باید اینجوری بست، تصویر زیر رو نگاه کنید.
    http://bayanbox.ir/view/9034264378317496274/IMG-20170602-123207.jpg
    و بقیه مشکلات در توضیحات وبلاگ اومده، متشکرم، والاسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *