بررسی ویژگی هدلس مد در کوادکوپترهای سایما

هدلس مد، حالتی از پرواز کوادکوپترهاست که کاربرد گسترده ای بین خلبانان دارد و از طرفی سوالات متعددی نیز درباره آن وجود دارد؛ در این مقاله سعی می کنیم این ویژگی را به خوبی بررسی کنیم و به اغلب سوالات موجود در این خصوص پاسخ بدهیم.
این ویژگی را زمانی تنها در کوادکوپترهای پیشرفته و گران قیمت می توانستیم بیابیم! اما به مرور و با پیشرفت تکنولوژی به ویژه در افزایش حالت ها و فناوری های موجود در کوادکوپترها، اکنون هدلس مد را در اغلب کوادکوپترها می توان دید.

حتی کوادکوپترهای ارزان قیمت نیز از این داستان مستثنا نیستند. پس درک کامل این ویژگی برای همه علاقمندان به کوادکوپتر و پرواز با آن، تقریبا ضروری به نظر میرسد، چرا که ممکن است با آن دیر یا زود سرشاخ شوید!

باید هد کوادکوپتر را بیابید وگرنه …

قبل از شروع توضیح درباره هدلس مد، باید راجع به جهت کوادکوپترها بحث کنیم. از آنجایی که کوادکوپترها ابعاد بسیار متقارنی دارند، ممکن است در تشخیص قسمت جلو، عقب، چپ و یا راست کوادکوپتر به مشکل بر بخورید. بهترین راه تشخیص برای قسمت جلو کوادکوپترها، پیدا کردن چراغ های LED است. این چراغ ها را در قسمت جلویی پرنده تعبیه می کنند تا به خوبی بتواند در راه یابی کمک کند.
کوادکوپترِ در آسمان را چه کنیم!
فرض کنیم که شما با هر روشی به خوبی از جهت های کوادکوپتر آگاه هستید و آماده یک پرواز و ایجاد یک تجربه مطلوب می باشد! کوادکوپتر را به پرواز در میاورید. کم کم پرندتان از شما فاصله می گیرد و حتی ممکن است موانعی در آسمان مانع دید خوب شما شوند! حتی ممکن است ناگهان حواستان پرت شود و یا اینکه با یک چرخش سریع در آسمان جهت کوادکوپتر را فراموش کنید! به هر دلیلی و به هر شکلی ممکن است که در آسمان این مشکل برایتان پیش بیاید، آنگاه چه باید بکنید؟

هدلس مد دقیقا ویژگی است که این مشکل را رفع خواهد کرد.

تابع هدلس مد چگونه عمل می کند

زمانی که شما ویژگی هدلس مد را فعال می کنید، کامپیوتر دستگاه همیشه پرواز را در جهت فرستنده کنترل می کند!

بگذارید کمی داستان را ساده تر کنیم:
با فعال کردن این ویژگی وقتی کوادکوپترتان در آسمان است، دیگر نیازی نیست که بدانید کدام جهت آن قسمت جلویی است تا به جلو حرکت کنید. وقتی هدلس مد را فعال می کنید، جهت های حرکت نسبت به فرستنده (کنترل از راه دور) تعیین می شوند.

و وقتی می خواهید به جلو حرکت کنید، باید بدانید که قسمت جلویی فرستنده، قسمت جلوی کوادکوپتر نیز محسوب می شود. و وقتی می خواهید به جلو حرکت کنید، کوادکوپتر به سمت جلوی فرستنده حرکت می کند نه به سمت قسمت جلویی خودش! دقیقا این مسئله برای حرکت به چپ و راست و یا عقب نیز صدق می کند.
بنابراین تابع هدلس مد، نیاز به جهت گیری بر اساس کوادکوپتر را از بین می برد و همه چیز را بر اساس فرستنده درون دستان شما، تنظیم خواهد کرد. این ویژگی پرواز شما را بسیار ساده خواهد کرد.
فرض کنید کوادکوپتری بدون ویژگی هدلس مد را می خواهید به یک کودک هدیه بدهید! حالا چطور می خواهید مشکل گرایش را برای او توضیح دهید و رفع کنید؟ میبینید که هدلس مد یکی از اساسی ترین و بهترین تکنولوژی هایی است که در کوادکوپترها به کار رفته است.

هدلس مد کوادکوپتر سایما

روش استفاده از ویژگی هدلس مد

همانطور که گفتیم ویژگی هدلس مد، جهت حرکت کوادکوپتر را براساس جهت فرستنده تنظیم می کند. به همین سادگی!
اما باید توجه داشته باشید که هدلس مد در کوادکوپترهای ارزان قیمت کمی متفاوت است. در این کوادکوپتر ها جهت بر اساس فرستنده تنظیم نمی شود، بلکه بر اساس قطب نمای موجود درون صفحه فرستنده تنظیم خواهد شد. در این صورت ممکن است جهت جلوی کوادکوپتر، جهت راست فرستنده باشد و یا هر وضعیت دیگری! اما نکته قابل توجه این است که دیگر برای پیدا کردن جهت لازم نیست چشم به فاصله نسبتا دور در آسمان بدوزید! و کافی است که به فرستندتان کمی توجه کنید.

  • در کوادکوپتر های سایما ،  برای فعالسازی قابلیت هدلس مد ، می بایست دکمه بالا سمت چپی روی سقف رادیوکنترل را چند ثانیه نگه دارید تا صدای بوق بشنوید .
    درست است که هدلس مد در کوادکوپترهای ارزان قیمت ممکن است کمی گیج کننده باشد و به خوبی هدلس مد پیشرفته نباشد! اما باید بدانید که حتی همین نسخه ضعیف از این ویژگی یک نعمت بزرگ در پرواز برای شما محسوب خواهد شد.

چکیده ای از ویژگی هدلس مد

ویژگی هدلس مد یکی از بهترین انتخاب ها برای خلبانان تازه کار و مبتدیان می باشد. حتی بسیاری از حرفه ای ها تا زمانی که با کوادکوپتر جدید خود اُنس بگیرند از این ویژگی بهره می برند و کم کم آن را کنار می گذارند. البته ممکن است اصلا آن را کنار نگذارند. تیم ایران سایما نیز پیشنهاد می کند که این ویژگی را در هیچ حالتی کنار نگذارید. کنار گذاشتن این ویژگی ممکن است در یک چشم بهم زدن یک تجربه تلخ و ناگوار سقوط را به همراه داشته باشد!

ویدیو آموزش هدلس مد کوادکوپتر سایما

انواع اصطلاحات در دنیای کوادکوپتر: پهباد کنترلی، کوادکوپتر دوربین دار، هلی شات حرفه ای

اصطلاحات مرتبط با دنیای کوادکوپتر دوربین دار می تواند برای بیشتر علاقه مندان به پرواز کمی گیج کننده باشد. به همین دلیل به بررسی این اصطلاحات می پردازیم:

پهپاد کنترلی: در حالی که پهپاد اصطلاحی است که طیف وسیعی از پرندگان کنترل شده را در بر می گیرد، اما در دنیای پهباد کنترلی و فروشگاه های کوادکوپتر دوربین دار در ایران، اصطلاح پهپاد کنترل شده مانند کوادکوپتر دوربین دار به کار می رود.کوپترکوپتر نیز همین طور است.

هلی شات حرفه ای: هلی شات حرفه ای یک پهباد کنترلی یا کوادکوپتر دوربین دار پیشرفته تر با دوربین است. برای کسانی که قصد عکاسی حرفه ای دارند، ویژگی هایی مانند دوربین با کیفیت بالا، گیمبال ۲ یا ۳ محوره و تثبیت کننده الکترونیکی مورد نیاز است. بنابراین برخلاف پهپادهای کنترلی ساده، هلی شات حرفه ای یک انتخاب حرفه ای و مناسب برای تیراندازی حرفه ای هستند

۵/۵ - (۱ امتیاز)

55 دیدگاه برای “هدلس مد چیست و آموزش استفاده از هدلس مود

    • پشتیبان ۲ گفته:

      سلام وقت شما بخیر
      هیچ یک از کوادکوپتر ها و هلی شات هایی که جی پی اس ندارند قابلیت بازگشت به خانه ندارند. در ابلیغات بهعی از کوادکوپتر های بدون جی پی اس ممکن است عنوان شود دارای قابلیت بازگشت به خانه با قطب نما که موضوعی تبلیغاتی هست و کاربرد چندانی ندارد. برای کسب اطلاعات دقیق حتما قبل از خرید کوادکوپتر با همکاران ما در واحد فروش مشورت کنید.

  1. کیارش گفته:

    سلام من سلیمان مدل x5uw قبل بلد میشد به سمت چپ می‌رفت یک جا خوندم باید ملخ هاشو عوز کنم کردم بد تر شد همش به سمت جلو می‌رفت جابجاشون کردم الان به سمت عقب می‌ره هرکاری هم میکنم درست نمیشه کاری که شما گفتیدم انجام دادم ولی نشد انگار دو متور عقبش ضعیف تر از جلو کار می‌کنه ولی کوادکوپتر رو بل عکس میکنم قوی کار می‌کنه انگار میخواد خودش رو به پایین بکشه اگر میشه جواب منو بدید

    • پشتیبان سایت گفته:

      سلام ممکنه مشکل از کالیبراسیون باشه و ممکنه تعویض موتور یا ملخ ها رو به درستی انجام نداده باشید. با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید راهنماییتون می کنن

  2. reza گفته:

    سلام من w1 رو دارم ولی اینطور ک شما گفتی دکمه های سمت چپش کلا برا دوربین ها هس میشه بگید چجوری هدلس مود w1رو فعال کنم

  3. سیدمحمد گفته:

    سلام هدلس مو در سایماx25proجهت حرکت کوادکوپتر را براساس جهت فرستنده تنظیم می کند؟یابراساس قطب نما؟

  4. shayan گفته:

    سلام برای مد هدلس ایکس هشت پرو ، باید اهرم سمت راست رو به پایین فشار بدم و تا زمان قطع شدن صدای بیپ نگه دارم ؟؟؟؟؟؟؟ یا نه فقط دو ثانیه نگه دارم؟؟ متشکرم. لطفا راهنمایی بفرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *