آموزش پرواز با هلیکوپتر های کنترلی

هلی کوپتر s107G

پرواز با هلیکوپتر کنترلی آسان و بدون دردسر است. ولی پرواز با یک ژیروسکوپ خیلی آسان تر است. اگر شما نمیدانید ژیروسکوپ چیست! ما در گام اول این پرنده را به شما معرفی خواهیم کرد.

گام اول: کنترل از راه دوره هلیکوپتر

هلیکوپتر با کنترل سه کاناله شما را قادر می سازد که در ۶ جهت مختلف به راحتی پرواز کنید. ( جلو، عقب، چپ، راست، بالا و پایین) به طور کلی ژیروسکوپ را در همین جمله تعریف کردیم. البته چیزی که تکمیل کننده این امکانات است، تنظیم حرکت خودکار پرنده می باشد.
به هر حال اگر مایل هستید دقیق تر بدانید ژیروسکوپ چیست و چه امکاناتی دارد. کافی است در گوگل “ژیروسکوپ اسباب بازی” سرچ کنید. سایت هایی وجود دارند که به صورت تخصصی برای این پرنده فعالیت می کنند! شما با کمی جست و جو در آن ها همه چیز درباره ژیروسکوپ ها را خواهید یافت.

گام دوم: پرواز

شما به راحتی هر چه تمام تر می توانید ژیروسکوپ خودتان را به پرواز در آورید و آن را شناور نگه دارید. کلیدهای سمت چپ کنترل برای تنظیم ارتفاع تعبیه شده اند و کلیدهای سمت راست برای حرکت به جلو و عقب

گام سوم: کنترل

برای پیرایش کردن و یا به زبان ساده تر، کنترل کردن پرنده تان و حرکت دادن آن به اطراف، کافی است برای چرخش هلیکوپتر به سمت راست دکمه چرخش به سمت چپ را نگه دارید و برعکس…
با همین کار بسیار ساده می توانید جهت حرکت خود را تنظیم کنید و پیش بروید.

گام چهارم: شارژ

یکی از مهم ترین بخش های هر پرنده ای، بحث شارژ و عمر باتری آن است. اگر باتری یک پرنده به هر دلیلی به مشکل بربخورد، تقریبا لذت پرواز را از خلبان می گیرد.
این هلیکوپتر توسط یک کابل USB شارژ می شود. توجه کنید که باتری آن به اندازه کافی خالی شود و پس از آن، ژیروسکوپ را به برق متصل کنید و از اتصال در زمان پر بودن باتری خودداری نمایید.

مرحله پنجم: فرود و پرواز

در زیر این پاراگراف، ویدیویی از پرواز ژیروسکوپ به نمایش درآمده است. در این ویدیو شما قادر به دیدن تمام ویژگی ها و نحوه پرواز ژیروسکوپ ها می باشید.
البته باید با دقت و توجه پای دیدن این ویدیو بنشینید و مطمعن باشید که نگاه سطحی اصلا شما را متوجه ویژگی ها و دیگر عواملی که در این ویدیو بیان شده است نمی کند.

 

مرحله ششم: از آن لذت ببرید

وقتی شما به خوبی پرواز کردن با ژیروسکوپ را بیاموزید، ساعت ها با آن سرگرم خواهید شد بدون اینکه کوچترین احساس خستگی کنید.

۴/۵ - (۲۲ امتیاز)

94 دیدگاه برای “آموزش پرواز با هلیکوپتر های کنترلی سایما

  1. ali گفته:

    من یک هلیکوپتر دارم کنترلش هم درسته. بال هاش هم کار میکنه و میچرخه ولی از زمین خودش رو بالا نمیکشه . باتری هاش هم همش نو هست میشه لطفا بگین دلیلش چیه ؟

    • پشتیبان سایت گفته:

      سلام وقت بخیر جای موتور ها یا ملخ ها احتمال زیاد اشتباه بسته شده برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان فنی تماس بگیرید

  2. مهدی کاظمی گفته:

    سلام هلیکوپتر من سالم است وقتی به شارژ متصل میکنم چراغ شارژ کن روشن نمیشه اما وقتی چراغ هلیکوپتر را روشن می کنم چراغ شارژ کن هم روشن میشه الان نمی دانم که چراغ هلیکوپتر را روشن نگه دارم یا خاموش لطفا راهنمایی کنید ممنون

  3. Hosein گفته:

    سلام من هلیکوپترم چند سالی هست باهاش کار انجام ندادم الان میخام باهاش کار انجام بدم میدونم باطری اصلی خودش خرابه باید از کجا تهیه کنم ؟

  4. پویا گفته:

    سلام، ببخشید هلیکوپتر من مدلش fq777 هستش هر چقدر شارژش میکنم بالا نمی ره فقط رو زمین دور خودش می چرخه پس چرا پرواز نمیکنه؟ ممنون میشم جواب بدید.

  5. مرصاد گفته:

    سلام من یه هلیکوپترPLANE HX713 دارم
    باتریش خراب شده بود و من یک باتری دیگه خریدم و وقتی وصل میکنم با کنترل فقط ملخ هاش کار میکنه و سرعت ملخ ها زیاد و کم میتونم بکنم اما دیگه بالا نمیره هر کاری میکنم ثابت میمونه و ففط مبخ هاش کار میکنه و بالا نمیره
    هیچ قطع سیمی هم نداره
    لطفا کمکم کنید لطفا

  6. بهاره گفته:

    سلام من یه هلیکوپتر سایما مدل s107 دارم که جدیدا هنگام پرواز تا بالا نرفته گاهی به چپ و راست و گاهی هم به عقب و جلو حرکت میکنه و بعد از حدودا نهایت ۲ یا ۳ ثانیه به زمین برخورد میکنه علتش چیه ؟

  7. نیلوفرجلالی گفته:

    سلام ببخشید من میخواستم بگم یه کابل شارژر واسه کنترل هست که کنار جای باتری هستش اون برای شارژکردن باتری؟

  8. محمد گفته:

    سلام من ی هلی کوپتر دارم پشته کنترلش ی سیم هستش وقیتی او رو میزنم به هلی کوپتر چراغ روشن خاموش چشمک میزنه سبز قرمز ای برا چیه شارژ یا ی سوال من وقتی هلی کوپتر رو میزنم به برق خودش خودکار اون چراغی که روی شارژ هست غط میشه این برا چیه ببخشیدا

    • محمد گفته:

      سلام هلی کوپترو میزنم شارژ، شارژ نمیشه شارژرش یه چراغ دارع کلا سبز رنگه
      یه چند سالی بود ازش استفاده نکرده بودم ممکنه مشکلش از باطریش باشه ؟؟

  9. سایما رادیو کنترلی گفته:

    هلی کوپتر من مدام دور خودش میچرخید و با ولوم تریم هم سخت کنترل میشد الان بعد یه کرش پس از شارژ کامل
    بیشتر از ۲۰ سانت بالا نمیاد باتریشم ظاهرا حالا فکر میکنم ایرادی نداره چون ۷ دقیقه بدون افت نیرو کار میکنه
    مشکل از چیه؟
    قیمت باتریش چقدره ۳.۷ ولته انگار۱۱۰۰میلی آمپر

  10. محمد حسن پور گفته:

    سلام.من یه هلیکوپتر سایماs39 حدود یه سال پیش خریدم ولی الآن بیشتر از دو ساعت و نیم میزنم شارژ بیشتر از ۳۰ سانت بالا نمی ره. لطفا راهنمایی کنید. ممنون.

  11. ایوب گفته:

    سلام دوستان من یه هلکوپتر TY909T Speed دارم اما پرواز رو بلد نیستم فقط دور خود میچرخه ایا کمکی میتوانید کنید ممنون میشم

  12. مسعود حاتمی گفته:

    یکی از این هلیکوپترها داشتم. همش یکی از بالها از زیر پیچ نگهدارنده‌اش در می‌رفت. چون دیده بودم توی هلیکوپترهای Mjx بالها ثابت هستن، برداشتم چسب قطره‌ای زدم زیر اون بال و ثابتش کردم. از زمین بلند می‌شد ولی یک وری. گفتم حتما بخاطر اینکه بقیه بالها حرکت دارن و این ثابت شده اینطوری می‌شه. برداشتم زیر تمام بالها چسب زدم و ثابتشون کردم. از اون به بعد دیگه اصلا از زمین بلند نمی‌شه.

  13. سعید حقیقت گفته:

    خیلی خوب پرواز میکرد ولی زمانی که دسته باطری تموم کرد چهارتا باطری قلمی گرفتم انداختم داخله دسته ولی فقط چراغ چشمک میزنه حرکت نمیکنه؟ راهنمایی کنیدچکارکنیم؟

  14. آرش گفته:

    سلام ، روی کنترل هلیکوپتر بالاش سمت راست ی چرخونک داره که به چپ و راست میره، اون چیه؟
    و چرا وقتی برای بلند شدن ،اهرم سمت چپ رو بالا میبرم پس از کمی بلند شدن به طرفی میره و برخورد میکنه، یعنی صاف بالا نمیره

  15. امین گفته:

    سلام
    تو یک ویدیو کلیپ دیدم که هلیکوپتر سایما ۱۰۷ رو بلند کرد و بدون استفاده از دکمه یا اهرم روی کنترل هلیکوپتر ثابت و اسکان در یک نقطه داره پرواز میکنه.. میشه گفت تو حالت اوتو پایلوت بود.منم هلیکوپتر ۱۰۷ دارم اما نمیتونم(اطلاعاتش و ندارم) از مزیتش استفاده کنم.توضیح میدین ممنون میشم

  16. امیر گفته:

    پشت کنترل هلیکوپتر s8 من یک جایی در کنارش هست که وقتی باز میکنم یه چیز برای فشار دادن هست اون چیه ؟ و می‌خوام بدونم دکمه پایین دکمه خاموش چیکار میکنه؟

  17. صدرا گفته:

    سلام من هلیکوپتر Phoenix دارم اول ثور حودش می چرخید بعد زدم شارژ چراغ یه چشمک می زنم بعد به کنترل هم وصل نمیشه

  18. مهربان گفته:

    سلام دوربین دستگاه من چراغاش روشن میشه ولی از روی کنترل که میزنی فیلم یا عکس بگیری . ثبت نمیکنه . و مثل قبل چراغش چشمک نمیزنه رکورد ندارد. میخواستیم بپرسم مشکلش چیه ؟؟

  19. شهرام گفته:

    سلام و خسته نباشید . بنده یک دستگاه dh803 دارم ولی زور اینکه از زمین بلند شه رونداره . من چیکار باید بکنم. ممنونم

  20. Poorya گفته:

    سلام یه سوال داشتم
    یه چرخ دنده ریز که رابط بین موتور و دو بال پایینی هلکوپتره هی از جاش درمیاد و بدون اون هلکوپتر اصلا بلند نمیشه.راهی برای درست کردنش هست؟؟

  21. احمد گفته:

    با سلام و تشکر جهت پست بسیار خوب شما
    متسفانه هلی کوپتر من هنگام پرواز مدام به دور خود می چرخد
    چگونه می توانم هلیکوپتر را تنظیم کنم؟

    • Memoll گفته:

      سلام،یک پیچ تنظیم روی کنترل هلیکوپتر شما هست(در صورتی که ۲ محور پره یا ۴ پره باشه)،اون رو پیدا کنید و در جهت عکس چرخش هلیکوپتر بچرخونیدش،تا هلیکوپتر بالانس حرکت و پرواز کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *